Jag ska hälsa alla mina vänner från min nya vän Lars

Det jag ska hälsa är att min nya vän Lars har varit i alla länder i hela världen men han vet inte var Habo ligger. Eller nu vet han det och han vet även var Floby ligger.
Lars satte sig bredvid mig på tåget hem från Nässjö idag. Lars var mycket välklädd vilket gjorde att man inte tänkte så mycket på doften av whiskey som ändå låg runt honom.  Lars hade varit på utlandsjobb och skulle bara sätta sig på tåget från Göteborg till Vårgårda. En resa på ungefär 40 minuter. Den långa flygresan eller alkoholen hade dock gjort Lars lite trött vilket resulterade i att han somnade på tåget och vaknade upp i Habo. Tåget hade då vänt i Nässjö och var på väg till Göteborg igen. Lars hade ungefär en timma kvar till Vårgårda. Resan som skulle ta 40 minuter tog allts minst 6 timmar. Kankse längre, jag vet ju inte hur länge tåget stod i Nässjö. Denna historia fann jag mycket underhållande och kunde därför inte låta bli att prata med Lars hela vägen till Vårgårda, jag kände också lite ansvar för att Lars verkligen kom av där han skulle.
Det är lätt att tänka sig att Lars skulle va lite nedstämd eller irriterad över vad som hänt, men icke. Han tog det med ro och konstaterade att Småland var ett fint landskap. NI ska heller inte tro att Lars inte ville göra rätt för sig. När jag föklarade att hans kort bara gällde Västra Götalandsregionen så stoppada han tågvärdinnan och bad om att få betala. Tågvärdinnan sa dock att det var lugnt. Detta tyckte jag var mycket fint från båda hållen.
Jag fick även Lars visitkort och jag skulle kunna länka till hans företag här i Göteborg men jag känner lite sympati med honom och väljer därför att låta bli.

Kommentarer
Postat av: erik

underbra (underbart bra) historia!

2008-12-23 @ 01:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0