Selma Selma Selma Selma

Nu har jag precis sett först "Stjärnorna på slottet" och sen "Selma". Lite jul-tv åt  folket. Måste säga att årets stjärnor på slottet inte alls håller upp till föregående års. Jag menar Britt Ekland, Jan Malmsjö, Peter Stormare mot Janne Loffe Carlsson, Jonas Gardell och Chistina Scholin. Ojoj vilken skillnad. Det absolut roligaste förra året var att Britt Ekland var lite osäker på vem Magnus Härenstam var och vad han hade gjort. Det kallat jag stjärna det.
Idag berättade Loffe Carlsson att han hade en rollfigur inom sig och hemma i soffan började vi skruva på oss av obehag. Och om inte SVT genast efter programmet gav numret till en bra psykolog till Loffe så känns det ändå mer obehagligt. Sådär kan han ju inte gå runt och känna. På rikigt. Vad hände med att lämna jobbet hemma?


Selma var helt okej, inte alls jättebra men inte heller helt värdelöst. För mig är Selma Lagerlöf en av världens bästa författare genom tiderna. Eller inte bara för mig, hon är det rent obejktivt. Selma berättar historier på ett sätt som ingen gjort varken förr eller senare. Den som inte läst Gösta Berlings saga bör genast göra detta. Nu bums på momangen!

Kommentarer
Postat av: erik

jag har inte läst den :s

2008-12-27 @ 23:17:47
Postat av: Emma

Nej men du läser min blogg =)

Ändå läs boken bums!

2008-12-27 @ 23:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0