Partiledardebatt och ensam mamma söker

Mycket politik ikväll. Zappade mellan ensam mamma söker och debatten. Ojoj vad hemskt ensam mamma är. Eller det är så hetronormativt och kärnfamlj att man sätter kaffet i vrångstrupen emellanåt. Anette vill inte låta en man vara i köket "man ska göra det man är bäst på".  Nina vill ha en kille som kan ta hand om henne när hon är rädd, någon som är stor och stark.  Som kan ge skydd i stormen. Åh Nina, hon har såna bilder om hur allt ska va. Jaja jag överlåter analysen till Moa som läser genusvetenskap. Och jag får skylla mig själv som kollar.

Debatten. Såg inte alls hela. Det jag såg var ganska tråkigt. Samma sak - om och om igen. Så fruktansvärt tråkigt med blockpolitiken. Vi är i lag. Så där som när man var liten och gick ihop i sällskapsspel. "Jag har lärt mig jättemycket av Göran". "Och jag av Maud."
Ohly står utanför och är, precis som i valrörelsen, vass. Men situationen på den röda sidan är märklig.
Alliansen har pressat fram ett samarbete. Fått det till att låta som enda alternativet. resultatet blir minst sagt halvdant och bollen är upplagd för alliansen som bara kan smasha tillbaka. De bara skrattade åt oppositionen ikväll - med all rätt.
Svårare är det att skratta åt alliansens politik som är ett hån mot sjuka, fattiga och arbetslösa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0