Sjuk

Va jag inte det nyss eller? Fan. Jag vet att det är för att jag har hål i skorna och att jag därför gått med blöta fötter alldeles för mycket. Inte bra, inte bra. Måste se till att köpa vinterskor men dum som jag är har jag slösat bort pengarna på annat. Men jag får prioritera detta när lönen kommer. Sjuk har jag inte tid att vara. Inga pengar tjänas och jobb orkar jag inte söka. Ska lägga pussel istället. Har snart  vänt upp alla bitarna.

Så det händer inte så mycket. Vilket innebär att jag denna morgon följt med i denna mycket spännande debatt.

Haha, tycker det är häpnadsväckande hur ett sådant uttryck ens kan provocera lite. Eller i alla fall bland ungdomar, bland idoldeltagare. I vilken tid lever de? Vet de inte vad "lite bögig" betyder? Inte har det någonting med sexuell läggning att göra i alla fall. Jesus.

Tänk att det fanns en tid då jag gillade Marcus Birro. Nästan älskade. Jag har till och med en bok signerad. Och han va ju så bra i P3, "poesi på minuten". Men nu, jag vet inte, vad han håller på med riktigt. Det är nog hans sneda bild av feminism och jämlikhet som är det värsta. Han är liksom den missförstådda manliga poeten definerad. Eller han försöker väl komma bort från det nu, han har tagit sig i kragen. Slutat dricka. Har flickvän och jobb.

Men. Jag tycker synd om honom som förlorat två barn och jag hoppas det går bra den här gången. Och. Det är bra när han skriver om alkoholism och bajsar på "det hårda Sverige". 



Här är mitt pussel som jag ska lägga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0